Finally time for my blog

Just nu har jag inte mycket tid över för att skriva i min blogg. Jag jobbar heltid och går upp klockan 05.20 och duschar, hämtar en kopp kaffe och fixar till mig. Jag hinner köra några omgångar med mina hantlar och skivstång innan det är dags att bege mig till tåget. Jag pendlar med en kille som också jobbar på skolan och som har varit min elev på Läredaskolan. Jag är på skolan runt 7.15 och runt 7.30 beger jag mig mot biblioteket där eleverna kan få hjälp med sina hemuppgifter eller sådant de har svårt för. Vi håller på till 8.15 och mina lektioner börjar kl.8.20 och sen är det full rulle till runt 16.30-17.00, måndag- torsdag. Tack och lov så är jag ledig fredagar, så torsdagkväll sitter jag på tåget mot Helsingborg om inte min dansk kommer till mig. Just nu sitter jag på tåget mot Helsingborg och det är därför jag har tid att skriva.
Förra helgen besökte han mig och på fredagen kom även Rebecca. Vi käkade ugnsbakad falukorv och min speciella potatismos. Detta är en av Rebeccas favoriträtter och hon bestämde vad vi skulle äta, men det gjorde inget. Vi alla vräkte i oss maten. Det var riktigt gott. På lördagen gick vi ut och handlade kläder dom han skall ha i sin garderob 😳😱 ja, han har får en av mina garderober, så han slipper ha bagage med sig när han kommer. Så nu finns det en massa manliga toalettartiklar i mitt badrum😉. När vi var på MQ så hängde där lite kläder som det stod Broman på och som jag måste köpa. Vi gick hem med kläderna och jag satte på maten på långkok och vi gick ut på stan igen och hamnade på Lobbybaren på Stadt och tog en öl och lite smörrebröd. På söndagen klev vi inte ur sängen förrän närmare halv elva tiden och åt en brunch. Rebecca ringde och när hon fick reda på att vi nyligen stiget upp sa hon.....Jösses!!😳😳😱
I måndags var jag på fitness24/7 och bokade PT träning. Jag tog 15 tillfällen och börjar nu på måndag. 
Jag tänker ha personlig träning 3 dagar i veckan så jag kommer igång. I tisdags hälsade jag på lilla Wickan och Tingeling. De har det så underbart på landet. De kan inte ha det bättre någon annanstans.
Det känns så bra att Wickan får sina sista år som en riktig gårdshund. 

 Right now, I do not have much time left to write in my blog. I work full time and get up at 05.20 and shower, pick up a cup of coffee .I can drive a few rounds with my dumbbells and barbell before it's time to get to the train. I'm travel  with a guy who also works at school and who has been my student at the Läreda School. I am at school around 7.15 and around 7.30 am I visit the library where students can get help with their homework or what they are having trouble with. We run at 7.15 and my lessons start at 7.20 and then it's LOTs of work  until around 16.30-17.00, monday-  thursday. Thank goodness, I'm free on Fridays, so on Thursday evening I'm on the train to Helsingborg unless my Danish is coming to me. Right now I'm on the train to Helsingborg and that's why I have time to write.
Last weekend he visited me and on Friday, Rebecca also came and we had baken  falukorv  and my special mashed potatoes. This is one of Rebecca's favorite dishes and she decided what we would eat, but it did not matter. We all poured into us the food. That was really good. On Saturday I and Erik went out shopping clothes he should have in his wardrobe 😳😱 yes he has got one of my wardrobes so he does not have to carry luggage with him when he arrives. So now there are a lot of male toiletries in my bathroom. When we were at MQ, there was a little clothes hanging the the sign on Broman, and I have to buy. We went home with the clothes and I put the food on a long cook and we went back to town and ended up at the Stadt Lobby bar and took a beer and some sandwiches. On Sunday we did not get out of bed until about half past eleven and ate a brunch. Rebecca rang and when she found out that we recently got up she said ..... Hello !! 😳😳😱
On monday I was at fitness24 / 7 and booked PT training. I took 15 occasions and started on Monday.
I intend to have personal training 3 days a week so I get started. On Tuesday I was wisiting Little Wickan and Tingeling. They are so wonderful in the countryside. They can not feel better elsewhere.
It feels so good that Wickan gets her last year like a real farm dog.

Här skall börja tränas......


Just before Erik arrived 

Wickan and Tingeling search for candy 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt