On My way to My second home

Nu sitter jag på tåget mot Helsingborg och lyssnar på Supertramp . Ännu en arbetsvecka är avklarad.
Förra fredagen hade jag mycket att göra hemma eftersom jag inte är i min lägenhet så mycket. Det känns som om jag bara sover tre nätter där själv. När jag vid 17 tiden gick till blomsteraffären för att köpa lite blommor efter jag städat lägenheten, passerade jag Cassablanka och där satt AW gänget, så jag anslöt mig till dom och tog ett par glas vin. Senare på kvällen kom han till mig. Han åkte direkt från Köpenhamn till Hässleholm. Tåget var försenat pga obehöriga uppehöll sig på spårområdet.....igen. Detta händer lite för ofta och drabbar många resenärer. Det finns många idioter här i vårt land, totalt avsaknad av sunt förnuft. På lördagen åkte vi till Jan, min chef ( Jan och Jag) i Kristianstad. Han har en fantastiskt stor fin trädgård med många fruktträd och gott om utrymme för hans Berner Sennen hundar. Vi käkade löjrom, råbiff på älgfärs och avslutade med ost och kex. Anna kom också och hade med sig sin fina Kerryvalp. Det var riktigt trevligt och god mat. På söndagen träffade vi Rebecca, Martin och Macke på Cassablanka och åt lunch och  tog ett par glas vin. Han åkte direkt till jobbet från mig på måndagmorgonen. Måndagen körde jag ett hårt PT pass och var totalt slut, så det blev en timmes stretching och igår ett ännu hårdare pass och denna gången var det ben och stuss som fick sig en hårdkörning. Vi avslutar varje pass med hård magpass och avslutar det med plankan. Tros att jag är slut så klarar jag 2 min 52 sek. Igår stretchade som en galning, men känner ändå lite i låren. 
I morgon har de utfärdat en klass 2 varning för kraftiga vindar, som kan komma upp i stormstyrka. Det kan också regna en del. Jag tänker på dom som skall till hundutställningen i Eslöv denna helg. Vi får hoppas det inte blir lika dåligt väder som i fjol. I veckan hade vi strålande väder och temperaturer på 26 grader men på lördag skall det bara vara 14 grader😱 skönt att vara inomhus med värmeljus och levande ljus i hela lägenheten, bara njuta och koppla av med god mat och gott vin med den man älskar.

Now I'm on the train to Helsingborg and listen to Supertramps. Another working week has been completed.
Last Friday I had a lot to do at home because I'm not in my apartment so much. It feels like I only sleep three nights there myself. When I went to the flower shop at 17 o'clock to buy some flowers after I cleaned the apartment, I passed Cassablanka and there sat the AW gang, so I joined them and took a couple of glasses of wine. Later in the evening he came to me. He went straight from Copenhagen to Hässleholm. The train was delayed due to unauthorized persons staying in the track area ..... again. This happens a bit too often and affects many travelers. There are many idiots here in our country, totally lacking common sense. On Saturday we went to Jan, my boss (Jan and I) in Kristianstad. He has a fantastic large nice garden with many fruit trees and plenty of room for his Berner Sennen dogs. We had whitefish roes, raw beef on moose and finished with cheese and biscuits. Anna also came and brought her nice Kerry puppy. It was really nice and good food. On Sunday we met Rebecca, Martin and Macke on Cassablanka and ate lunch and took a couple of glasses of wine. He went straight to work from me on Monday morning. On Monday I had a hard PT pass and was totally exhausted, so it was an hour's stretching and yesterday an even more fierce pass and this time it was bones and buttocks that got a hard drive. We finish each pass with hard training for my stomach and finish it with the shelf. I can handle 2 min 52 sec. Yesterday stretched like a maniac, but still feeling a bit in  my thighs.
Tomorrow they have issued a Class 2 warning for heavy winds, which can come up with storms. It can also rain a lot. I think of those who are going to the dog show in Eslöv this weekend. We will hope it will not be as bad weather as last year. This week we had a glorious weather and temperatures of 26 degrees but on Saturday it's only 14 degrees , I have to be indoors with warm candles and candles throughout the apartment, just enjoy and relax with good food and good wine with the one I  love.

Jan serving wine

Jan and Anna

Löjrom

Enormt god råbiff


Lite vin hemma 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt