Time flies when you're happy

Denna veckan har bara flygit iväg. Jag har bara jobbat och när jag kommit hem på kvällen har jag i stort sätt bara gått 150 M till träningslokalen. Jag har ju börjat träna och min personlige tränare har gjort vad han har kunnat, för att köra slut på mig. Måndagen och tisdagen hade jag inga problem och klarade plankan i 2 min och 45 sek. Inte dåligt för en otränad person tycker jag. På onsdagen körde han lite hårdare och avslutade med tre super hårda magpass. Jag fick avsluta med en variant på plankan där man håller händerna på en liten boll ungefär som en volleyboll. Sen skall man flytta ner en hand på golvet och tillbaka på bollen igen😳😳😱😱 och det gick inte så bra. Min PT blev riktigt glad att han hittat en övning som jag inte klarade av direkt, men på måndag skall han bli överraskad, för jag tänker träna på detta hela helgen.
Idag på morgonen, när jag och Adam hoppade av bussen vid skolan såg vi att gatuköket/ kiosken bredvid skolan hade blivit totalförstörd en brand. Någon hade satt eld på den någon gång vid 1-2- tiden på natten. När vi kom in i skolan var där brandmän och de flesta fönstren var öppna för att vädra ut brandröken. Lektionerna började, men vid 11- tiden avslutades alla lektioner eftersom några kände sig lite dåliga. Jag, sa till Jan, min rektor att nu sticker jag hem. Men du är väl inte sjuk??? tyckte han. Jo, jag är kärlekskrank och det var en godtagbar anledning, så nu sitter jag på tåget mot Helsingborg❤️. Jag kommer att åka hem tidigt imorgon igen, eftersom vi skall vara i Hässlehom denna helgen, trots stt jag är ledig imorgon. 

This week has just flown away. I have just worked and when I got home in the evening I have only walked 150m to the training room. I have started training and my personal trainer has done what he has been able to drive over to me. Monday and Tuesday I had no problems and managed the "plankan" for 2 min and 45 sec. Not bad for an untrained person I think. On Wednesday he gave me a little harder training and finished with three super hard abdominal . I ended up with a variation on the "plankan "where you hold your hands on a little ball about a volleyball. Then you have to move a hand down on the floor and back on the ball again and it did not work well. My PT was really glad he found an exercise I did not manage right away, but on Monday he will be surprised, because I'm going to work out this whole weekend.
Today in the morning, when I and Adam jump off  the bus at school, we saw that the snack bar next to school had become completely destroyed by a fire. Someone had set fire on it sometime at 1-2 o'clock in the night. When we got into school there were firemen and most windows were open to fire out the smoke. Lessons started, but at 11 o'clock all lessons were completed because some felt a little bad. I told Jan, my principal, that now I'm going home. But you are not  sick ??? he thought. Yes, I'm a lovesik and that was an acceptable reason, so now I'm on the train to Helsingborg❤️. I will go home early tomorrow again, because we will be in Hässlehom this weekend.

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt