Confreres in Ystad

Jag var tillbaka på jobbet i torsdags och min salva som jag köpt på Nevis mot bältrosen har tagit bort alla smärtor och jag är snart helt av med utslagen. Det känns mycket bra. I torsdags på jobbet var jag insatt att hjälpa till med simundervisningen för de i årskurs 9 som inte kan simma. Samtliga vill verkligen lära sig att simma och jag fick två godkända precis innan vi gick hem.
Efter jobbet åkte jag direkt till Helsingborg. På fredagsmorgonen tog jag tåget till Ystad. Jag skulle vara med på en konferens med middag och underhållning på kvällen. Konferensen var så där. Den jag var på förra året var mycket bättre, men maten på kvällen var mycket god och underhållningen bra. 
Jag kom ganska tidigt i säng och på lördag förmiddag åkte jag tillbaka till Helsingborg. Vi hade en skön eftermiddag och åt gott. Helgen har varit avslappnad 

I was back to work on Thursday and my ointment that I bought on Nevis against shingles has taken away all the pains and I'm almost completely well. It feels very good. On Thursday at work I was dedicated to helping with the swimming lessons for those in grade 9 who can not swim. Everybody really wants to learn to swim and I got two approved just before we went home.
After work I went straight to Helsingborg. On Friday morning I took the train to Ystad. I would attend a conference with dinner and entertainment in the evening. The conference was not as goog as last year, but the food in the evening was very good and the entertainment good.
I arrived quite early in bed and on Saturday morning I went back to Helsingborg. We had a nice afternoon and had à Hood dinner. The weekend has been relaxed 
Ystad Saltsjöbaden 

Mitt rum


Torsk till lunch

Eftermiddags fika 


Fördrink
Kvällens meny 








Eriks och min lördags middag ...scampi med saffransris och saffranssås 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt