I live in a vacuum

Den senaste tiden har jag levt i ett vakuum. jag varit ute och plockat svamp i min underbara skog.  Det känns lite konstigt att gå där utan hund.   
Förra helgen jobbade jag på hundutställning i Hässleholm. Det var pudelklubbens inofficiella hundutställning, så han kom först med tåget kl 15.30.  Nu börjar vårt höstlov och på måndag åker jag till Krakow igen. Shopping och massagebehandlingar är inbokat😇 och givetvis god mat...anka och gås med gott vin till det. Det skall tydligen bli 20 grader varmt så det blir lite problem med vad man skall ha på sig, men det är ju ett angenämt problem. Här hemma skall det snöa denna helgen och kylan är på väg ner till Skåne.                                                      När jag kommer hem så blir det att bege sig till Växjö och jobba på hundutställningen...roligt. Just nu sitter jag på tåget mot Helsingborg och jag tänker gå inom Bishop Arms...lite AW 🍸🍾😉 innan han kommer med färjan från Danmark. Han jobbar ju i Köpenhamn.

Recently I have lived in a vacuum. .. And  it doesn't help me walking in my lovely forest, looking for chanterelles 
Now we start our autumn holidays and on Monday I go to Krakow again. Shopping and massage treatments are inbooked and of course good food ... duck with  good wine to it. It should apparently be 20 degrees hot so it will be a little problem with what to wear, but that is a pleasant problem. Here in Sweden we will have snow this weekend 
When I get home, I will go to Växjö and work at the dog show ... funny.
Right now I'm on the train to Helsingborg and I'm going to go to Bishop Arms ... a little bit before he arrive by ferry from Denmark. He works in Copenhagen.


Min svampskog


Rensat och börjat fylla svamptorken

Inte lätt att ta sig ut här 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt