A Nice weekend

Jag tror jag blir tokig. I söndags satt jag och skrev på bloggen och nu är allt borta, när jag skulle skriva klart. Kanske det var tur, för jag var lite arg och insåg  att mot dumheten kämpar djävulen förgäves.

Jag lämnade sakerna och  gick hem till min kusin Och fräschar upp mig så vi kunde gå till Telegrafen där jag skulle träffa svensken.  Effie och jag var där kvart över två och det var redan fullsatt. Han kom strax efter oss och vi hade en trevlig eftermiddag och fortsatte den till hamnkrogen där det också var fullt  så vi fick sitta utomhus under en infravärmare. Vi kom då på att det var lönehelg och alla "kungar i baren " var ute.
Vi hade mycket roligt och och trevligt och sen gick jag och kusinen hem, svensken och jag bestämde att han skulle komma till mig i Hässleholm dagen efter.
Han kom vid middagstid och vem som pratar mest av oss två går inte att avgöra. Det är nog oavgjort.  Han är lika spontan och öppen som jag är.
Han är nog  tokig och galen också. Jag kommer ihåg honom bättre än han mig, sen 60-talet även om han var lite yngre än mig.
Igår kväll åkte jag till laserkliniken för att ta bort min pigmentfläck, hon ville att jag skulle till hudkliniken och gå den kolla. Jag ringde i morse och ....nej de behöver remiss från min vårdcentral och det tyckte jag var dåligt. Jag skulle få få vänta i 4-6 veckor och det tyckte jag inte jag hade tid till. Då säger hon att där är ett återbud kl 11.... Jag tar den ...
Sagt och gjort ...upp på hud...kollade och bedövning och vävnsdsprov !!! Svar får jag om 4 veckor, sen får jag hoppas att det inte är något, som det var förra gången det tog prov så jag kan få laserbehandling.
Nu väntar jag bara på att det skall bli torsdag och besök av svensken (Peter).   
  I think I'm getting crazy. On Sunday I sat and wrote on the blog and now everything is gone when I should write clearly. Perhaps it was lucky, because I was a bit angry and realized that against the stupid, the devil fights in vain.

I left the things and went home to my cousin And freshen up so we could go to the Telegraph where I would meet the Swede. Effie and I were there quarter past two and it  was already crowded . He came shortly after us and we had a nice afternoon and continued it to the "harbor hook "where it was also crowded so we had to sit outside under an infra-heater. We then realized it was a pay weekend and all the "kings in the bar" were out.
We had a lot of fun and and nice and then My cousin and I went home, the Swede and I decided that he should come to Hässleholm the following day.
He came at after lunch and who speaks most of us two can not decide. That's enough draw. He is a little spontaneous and open as I am.
He's probably as crazy as I am.
 I remember him better than he did, since the 60's even though he was a little younger than me. His parents had a summerhouse next to my summerhouse. 
Last night I went to the laser clinic to remove my pigment stain, she wanted me to go to the skin clinic and check it out. I called this morning and .... no they need a referral from my health center and I thought that was bad. I would have to wait for 4-6 weeks and I did not think I had time to do that. Then she says that there is a return time at 11 .... I'll take it ...
Said and done ... on the skin clinic  ... checked and stunning and tissue test !!! Answers I get in 4 weeks, then I hope there is nothing like it was the last time it was tested so I can get laser treatment.
Now I'm just waiting for it to be Thursday and visit by the Swede (Peter).

Bilden säger allt

Irish coffee  på Hamnkrogen



Min fine bukett från Svensken

Efter hudkliniken

Avkoppling  ikväll 

Och 4 timmar i telefonen 😬😬😬😱😱

Comments

Unknown said…
Tack för en underbar helg. Tokig och galen var det, hahah. Snart torsdag så får vi se.

Popular posts from this blog

Skåne runt