Some nice days in Krakow

I måndags reste jag till Krakow. Flyget var försenat så vi var inte på hotellet förrän kl 22.00.
Både jag och Effie blev lite sjuka på flyget. Effie kräkte men jag klarade mig. När vi gick av planet såg vi att många passagerare hade varit lite åksjuka. För det första var det varmt och dålig luft och frisklufts kontrollen över säten fungerade inte. Sen var det lite luftgropar och vinglig färd från Kastrup till Krakow 
På tisdagen började jag shoppa direkt när affärerna öppnade och sen bokade vi manikyr och pedikyr behandling till kl 14. På kvällen gick vi till restaurangen Szara Goose och åt en fantastiskt god ankbröst och en helt fantastiskt god efterrätt av vit choklad, glass, ägglikör och över allt detta spunnit socker ( tror vi). Innan vi gick till restaurangen gick vi och tog en GT på vår favoritbar. Det var en perfekt dag.
Onsdagen hade vi bokat 75 min massage och 60 min ansiktsbehandling . Massagen var fantastisk på mina stela muskler och det känns lite av den idag. Innan vi åkte till behandlingen shoppade Broman igen och önskade hon tagit lite större bagage. På kvällen gick vi till Grande Grill och åt en 350 g biff, lite vin men ingen efterrätt. Vi var proppmätta. Vi har haft fantastiskt väder och över 20 grader varmt  och som alltid mycket trevligt i underbara Krakow. Jag kan verkligen rekommendera denna stad 

Hemresan lika gropig som resan ner. Riktigt mycket turbulens och inte roligt alls.

On Monday I traveled to Krakow. The flight was delayed so we were not in the hotel until 22:00.
Both me and Effie got a little sick on the flight. Effie vomited but I managed to get it. When we left, we saw that many passengers had been a bit sick. Firstly, hot and bad air and fresh air control over the seats did not work. Then there were some air pits and a wobbly journey from Kastrup to Krakow
On Tuesday I started shopping right after the shops opened and then we booked manicure and pedicure  tratment until 14.00. In the evening we went to the Szara Goose restaurant and ate a great good duck  and a really great dessert of white chocolate, ice cream, egg liqueur and over all this spun sugar (we think). Before we went to the restaurant we went and took a GT at our favorite bar. It was a perfect day.
On Wednesday, we had booked 75 min massage and 60 min facial treatment. The massage was amazing on my stiff muscles and it feels a bit of it today. Before we left for treatment, Broman shopped again and wished she had taken some luggage. In the evening we went to Grande Grill and ate a 350g steak, some wine but no dessert. We were stuffy. We have had fantastic weather and over 20 degrees hot and as always very nice in wonderful Krakow. I really can recommend this city

The flight home same wobbly journey and air pits 

Lovely weather 

My shopping day one 

Pedicure 



Manicure 

GT at my favorite bar

Restaurant Szara Goose

The lovely duck meat 

The dessert 

White chocolate, ice cream 


Shopping  day two

Massage

Dinner at Grande Grill

Krakow by night 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt