Dogshow...Hundmässan 2018 Stockholm

I helgen har jag jobbat på hundutställningen i Stockholm. Det var över 8000 hundar där. Det är den största showen i Sverige med vinnartitlar. När jag kom till Stockholm gick jag till gamla stan och hälsade på Kamran, Robert och Wickans son Hipster, som har blivit en vuxen kille med ytterligare tre kilo på sin kropp. Han är otroligt snygg. Vi käkade och jag fick smaka deras goda julskinka .

På lördagen jobbade jag i Rottweiler ringen och vi hade bara hanar där samt en retriver ras. Totalt bara 40 hundar, så vi var färdiga i ringen runt 12 och jag gick till hotellet runt 13-tiden. På eftermiddagen tog jag en powernap och sen på kvällen var det dags för buffe och den kunde jag ha varit utan. Tur att de hade kex, pepparkakor och mögelost till mitt vin. På söndagen var jag uppsatt som reserv och när jag kom så var jag insatt i Whippetringen, hanar och bedömningen började 10.30. Vi hade några riktigt fina hundar, men de flesta fick kvaliteten verry good.
Vi hade många juniorer, kanske 17 st men endast tre fick excellent. Mycket klena underkäkar. Hur som helst så var det mycket roligt att jobba, både med domaren, ringsekreteraren och utställarna.
Nu sitter jag på snälltåget mot Hässleholm och magen är i uppror, eftersom jag glömde mina laktostabletter. Jag hade några i glasögonfodralet, men de tog slut igår. Typisk mig att glömma det viktigaste.
This weekend I worked at the dog show in Stockholm. There were over 8000 dogs there. It is the biggest show in Sweden with winning titles. When I arrived at Stockholm I went to my friends in Old Town an had some food and wine.
On Saturday I worked in the Rottweiler ring and we only had males there as well as a retriever breed. A total of only 40 dogs, so we were finished in the ring around 12 and I went to the hotel around 13 o'clock. In the afternoon I took a powernap and late in the evening it was time for the buffe and I could have been without it. Lucky they had biscuits, gingerbread and mold cheese for my wine. On Sunday I was set as a reserve and when I arrived I was employed in Whippetringen, males and the assessment began at 10.30. We had some really nice dogs, but most got the quality verry good.
We had many juniors, maybe 17 but only three got excellent. Very weak jaws. Anyway, it was very fun to work, both with the judge, the ring secretary and the exhibitors.
Now I sit on the train towards Hässleholm and my stomach is in rebellion, because I forgot my lactose tablets. I had some in the glasses case, but they ended yesterday. Typically, I forget the most important.


20 minuter innan bedömningen börjar


Bästa hanhundsklassen. Vinnande hund var en riktigt snygg veteranhane, som också blev BIR

Bob and Bos

Hipster i soffan

God köttsoppa och julskinka 

På väg mot tunnelbanan. Old Town

Mitt hotellrum 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt