A new year...2019

Jag har bara haft sköna lata dagar under min ledighet än så länge. Vi har promenerat, ätit gott och tagit några glas vin. Än så länge har inte vågen visat på ökad vikt så när dom ett kilo.
Peter och jag körde till Ängelholm på fredagen för att se om hans iPad var kvar på Klitterhus. Han hade nämligen inte stängt dragkedjan ordentligt om väskan, så när han skulle ta den, så var den inte där. Den var inte heller hemma hos honom, så den måste ha ramlat av, när han gick till mig. Vi får hoppas någon hittat den och lämnat in den till polisen. När vi var i Ängelholm så hälsade vi på hans föräldrar och körde sen ut till sommarstugan. Jag tänkte gräva ner lite lökar, men hittade inte dom. Det blev en lite promenad på heden innan vi åkte tillbaka. 
Peter tog med sig sina slipverktyg, så nu är alla mina knivar riktigt vassa .
Detta året har det inte varit så mycket smällar och raketskjutande före 12 slaget på nyårsafton. Positivt har det iallafall varit och hundar har kunnat promenera på stan utan att bli vettskrämda.
Nu skall det bli intressant och se vad det nya året för med sig. Det har börjat med att blåsa. Inatt har det blåst så mycket så det har påverkat min sömn. Det är inte många timmars söm som jag har fått.
Hoppas på bättre väder och mycket kärlek detta år. Jag har iallafall träffat den bäste mannen man kan ha.
Peter gick precis över till polisen och......hans IPad fanns där. En snäll kvinna hade lämnat in den.
I've only had nice lazy days during my vacation so far. We have walked, eaten well and taken some glasses of wine. 
Peter and I drove to Ängelholm on Friday to see if his iPad was still in Klitterhus. He had not closed the zipper properly round  the bag, so when he was to take it, it was not there. Nor was it at home with him, so it must have fallen off when he went to me. We hope someone has found it and submitted it to the police. When we were in Ängelholm we visit his parents and then drove out to the summer house. I was going to dig down some bulbs, but didn't find them. It was a little walk on the moor before we went back.
This year there have not been so many bangs and rocket firing before the 12'clock of New Year's Eve. At least it has been positive and dogs have been able to walk in the  town without being frightened.
Now it will be interesting and see what the new year brings. It has begun to blow. In the evening it has blown so much so it has affected my sleep. It's not many hours of sleep that I've got this night 
Hope for better weather and much love this year. At least I have met the best man you can have.
Peter just went into the police and someone had found his IPad, so now he's not worried anymore.

From  Glimminge Plantering och vår lilla promenad på heden

Peter slipar mina knivar

Nyårsafton skaldjursfrossa hela kvällen...räkor, hummer och scampi

Kebabpizza nyårsdagen på Casablanca  

Dagens kyliga promenad

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt