My promise for 2019

Nyårslöften är till för att brytas, tro jag. Jag kan iallafall inte komma ihåg att jag lyckats något år, men 2019 blir kanske annorlunda. Nu är man ju vuxen och förståndig 😳😇😬. Mina nyårslöften skall inte vara några svårigheter att följa. Först så skall jag ta bort de flesta kolhydraterna från kosten och det har jag varit uppmärksam mot ett bra tag nu, eftersom jag bantat bort 7 kg. Jag skall ha den mesta kosten från LCHF, eftersom man då kan fortsätta dricka vin🍷och det vill man ju. Ett gott glas rödvin vill man inte missa, men jag skall bara dricka rödviner med en sockerhalt under 3%. Sen skall jag återuppta min TM meditation 20 minuter på morgonen och lika mycket på kvällen och på kvällen skall jag även göra min Yoga. Träna på gym skall jag göra minst två gånger/ vecka. Jag har ju mina hantlar och skivstång hemma att träna lite med. Jag skall komma upp i 10 000 steg/dag vilket inte är något problem. Jag går mycket om dagarna i skolan och till och från tåget samt en promenad på lunchen och kvällen.
Hur jag sen skall få tid över för att läsa böcker vet jag inte, men jag har fyra böcker som nu ligger och väntar på mig och inte blir det tid över på helgen när Peter är här 😉. Det får vänta till sommaren då jag är långledig. 
De senaste dagarna har jag sett på några filmer som varit bra och nu skall jag leta upp några nya som är värda att se på, så om ni har några bra förslag, så tar jag tacksamt emot dom.
Mitt viktigaste löfte till migsjälv är att jag skall vårda och ta hand om kärleken jag får av Peter, som jag älskar  över allt annat. Han är det bästa som kunde hända mig och kärleken växer varje vecka. Vi har snart varit ihop i 2 månader, men det känns som om det är en längre tid. Det är inte mycket som vi inte vet om varandra. Det vi inte vet är nog inte värt att veta.

New Year's resolutions are there to be broken, I believe. I can at least not remember that I have succeeded some year, but 2019 may be different. Now you are adult and wise 😳😇😬. My New Year's resolutions should not be a difficulty to follow. First, I should remove most of the carbohydrates from the diet and I have been attentive to this for a while now, because I have lost 7 kg. I will have the most diet from LCHF, because then you can continue drinking wine🍷 and that is what you want. A good glass of red wine is not to be missed, but I will only drink red wines with a sugar content below 3%. Then I will resume my TM meditation 20 minutes in the morning and just as much in the evening and in the evening I will also do my Yoga. Exercising at the gym I must do at least twice a week. After all, I have my dumbbells and barbell at home to practice a little with. I will come up in 10,000 steps / day which is not a problem. I walk a lot the days at school and when I go to and from the train as well as a walk at lunch and evening.
How I then get time to read books I do not know, but I have four books that are now waiting for me and I have no time over on the weekend when Peter is here 😉. It must wait until the summer when I am long-term.
The last few days I have seen some movies that have been good and now I have to look for some new ones that are worth watching, so if you have any good suggestions, then I am grateful to them.
My most important promise to myself is that I should nurture and care for the love I receive from Peter, whom I love over everything else. He is the best that could happen to me and love grows every week. We have soon been together for 2 months, but it feels like it is a longer time. It is not much that we do not know about each other. What we do not know is probably not worth knowing.

Nu gäller det att hålla vikten hela 2019

Mitt i prick , hittade Peter mitt hjärta 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt