A Night at the Opera

Igår åkte jag upp till Stockholm för att träffa Kamran, Robert och Hipster. Tåget var 1 timme sent upp och när jag kom ut från Centralen började det snöa och blåsa. Det tog dubbelt så lång tid att gå till Gamla Stan och dra väskan efter sig i modden. Trottoarerna är nämligen inte skottade och snöfria😱
Jag badade Hipster och kammade igenom honom och fönade honom torr. Kamran sa att han hade en överraskning inför kvällen och vi skulle gå kl 18.30, så jag bara grovklippte Hipster.
Överraskningen var Rigoletto på kungliga operan. Vi plumsade iväg till operan, som bara ligger 15 min bort från där de bor. De hade fixat biljetter och plats i en 4 personers loge. Precis innan operan började kom det in en person till. Det var Anders T Olsson, skådespelaren på Dramaten. Jag kände igen honom men kunde inte placera honom just då. I pausen gick vi ut i Guldsalen och tog ett glas champagne . Det var en mycket trevlig och angenäm upplevelse. Jag var mycket imponerad av hon som hade den kvinnliga huvudrollen. Vilken otrolig röst i denna lilla tunna kropp. Denna kväll kommer att finnas kvar i mitt minne när jag ser tillbaka på mitt liv.

Yesterday I went to Stockholm to meet Kamran, Robert and Hipster. The train was 1 hour late and when I got out of the Central Station it started snowing and blowing. It took twice as long to go to Old Town and pull the bag in the mud. The sidewalks are not shoveled and snow-free
I bathed Hipster and combed through him and made him dry. Kamran said he had a surprise for the evening and we were going to walk at 6.30 pm, so I only cut the hair a little on hipster.
The surprise was Rigoletto on the royal opera. We plunged away to the opera, which is only 15 minutes away from where they live. They had fixed tickets and place in a 4 person lodge. Just before the opera started, a person came in. It was Anders T Olsson, the actor at Dramaten. I recognized him but couldn't place him right then. During the break we went out into the Gold Hall and took a glass of champagne. It was a very nice and enjoyable experience. I was very impressed with her having the female lead role. What an incredible voice in this little thin body. This evening will remain in my memory when I look back on my life.






Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt