Konstmuseet i Kristianstad

I torsdags var det Valentin dvs alla hjärtans dag och Peter kom tillbaka till mig. Vi käkade en fantastiskt middag och avslutade den med  jordgubbar doppade i mörk choklad och en flaska Cava. På fredagen var det riktigt fint väder och vi bestämde oss för att åka till Kristianstad och se fotoutställningen "We have a dream" och käka en buffé. Vi tog tåget dit och det var soligt och fint väder. Jag hade på mig scarfen jag fick av Martin dagen före ,eftersom det var en härlig färgklick. Fotoutställningen var fantastiskt. Däremot så var jag inte imponerad av konstutställning, tavlorna var inte i min smak
Kvällen avslutades med att vi såg på spåret på tv.
Söndagen tog vi en promenad i det fina vårvädret och på eftermiddagen satte vi oss på balkongen och tog en repris på torsdagen....jordgubbar doppade i choklad och ett glas Cava. Peter är absolut det bästa som har hänt mig, en kärlek som hela tiden växer.
 Nästa vecka har vi sportlov och det skall bli skönt att vara ledig så jag har tid över för mig själv och en massa måsten.

Thursday it was Valentine's Day and Peter came back to me. We had a wonderful dinner and finished it with strawberries dipped in dark chocolate and a bottle of Cava. On Friday it was really nice weather and we decided to go to Kristianstad and see the photo exhibition "We have a dream" and have a buffet. Wi took the train and it was sunny and nice weather. I was wearing the scarf I got from Martin the day before because it was a lovely color click. The photo exhibition was fantastic. However, I was not impressed by the art exhibition, the paintings were not in my taste
The evening ended with watching "PÅ SPÅRET" on TV.
Sunday we took a walk in the nice spring weather and in the afternoon we sat down on the balcony and took a replay on Thursday .... strawberries dipped in chocolate and a glass of Cava. Peter is definitely the best thing that has happened to me, a love that is constantly growing.
 Next week we have sports holidays and it will be nice to have holiday so I have time left for myself and a lot of "must be done"


På väg till Kristianstad


Jag drömmer mig bort

Tittar på konst och försöker lista ut vad som är skrivet på tavlan

Börjar bli trött på att kameran går hela tiden......och blev inspirerad av en bild från fotoutställningen
We have a dream
 



Min fina present från Rebeccas Martin, min "svärson"

Underbara tulpaner från min Peter på alla hjärtans dag. Det var så många så det blev två buketter

Balkongmys i vårsolen

Cava och Jordgubbar är gott

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt