No time för my blog

Tiden springer iväg och jag hinner inte med att göra det jag hade tänkt få gjort under veckan.
Har det hänt då mycket sen senast?
Ja, dels då har jag gått ner i arbetstider och slutar lite tidigare tisdagar och torsdagar, samt börjar kl 09 på måndagar. Sen har jag börjat köra bil och då kommer jag hem 45 min tidigare vilket betyder mycket.
Vi har haft vår och lite vinter igen, men nu tror jag att våren är på gång ordentligt.
Peter och jag har träffats tosdagar-måndag morgon och han  kommer inom snar framtid att flytta till Hässleholm.  Däremot kommer han ha sin firma och kontor kvar i Ängelholm, där de flesta av hans kunder finns
Att jag har tid att skriva på bloggen idag beror på att jag vaktar elever som gör de nationella proven i svenska
Sen har det varit final i Melodifestivalen och jag hade 3-4 låtar jag tyckte var bra och en av dom vann.
Idag skall jag ta en timmes Aroma Thai massage efter jobbet och sen hem och tvätta och städa. Peter har mycket jobb och kommer först i morgon eftermiddag.
Idag fyller min dotter Rebecca 42 år och den dagen glömmer jag aldrig. Det var ingen liten sak som föddes. Jag hade stickat kofta och mössa storlek 3 månader och det var nästan för liten.
Jag får se till att ha mer tid över för mig själv och mina intressen från och med nu. Yoga gör jag bara sporadiskt likaså tränar på gym, men ett pass med mina hantlar hinner jag med varje varje vardag.
Jag får se till att skaffa lite energi .,,..om våren gör ett snabbt antågande så kan jag fylla på med energi ute i sommarstugan 

The time is running out and I have no time to do what I had planned to do during the week.
What has happened since last update ?
 I Don't work as much as I did last year and finishes a little earlier on Tuesdays and Thursdays, and starts at 09 am on Mondays. Then I have started driving and then I come home 45 min earlier which means a lot.
We have had spring and some winter again, but now I think the spring is going well.
Peter and I have met on Tuesdays-Monday morning and he will soon be moving to Hässleholm. However, he will have his company and office in Ängelholm, where most of his customers are
The fact that I have time to write on the blog today is because I guard students who do the national exams in Swedish
Then it has been final in Melodifestivalen and I had 3-4 songs I thought was good and one of them won.
Today I will take an hour Aroma Thai massage after work and then home and wash and clean. Peter has a lot of work and comes first tomorrow afternoon.
Today is my daughter Rebecca birthday...... 42 years and that day I never forget. She was no small baby. I had knit cardigan and cap size 3 months and it was almost too small.
I get to have more time for myself and my interests from now on. Yoga I only do sporadically as well as exercising at the gym, but a pass with my dumbbells I have time to do every day before going to work 
I have to make sure to get some energy. ,, .. if the spring makes a quick start so I can replenish energy in the summer cottage



Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt