Back to full time at school

Då jobbar man nästan heltid igen, men med tanke på hur trist och dåligt vädret är, så gör det inte så mycket. Jag slutade jobba på skolan i Kristianstad inför höstlovet och började igen på Läredaskolan direkt efter lovet. Denna gång som lärare i engelska och  svenska som andra språk. Ordinarie läraren är sjukskriven fram till jullovet, men jag hoppas på att hon kommer sista veckan, så jag hinner göra lite mysigt här hemma inför julen. Jag tänkte göra några goda sillinläggningar, grava lax, julskinka och allt som hör julen till.
Peter kommer att flytta in i en fin lägenhet som ligger mitt i centrum i Ängelholm och jag funderar på att flytta dit efter sommaren. Problemet blir bara vad jag skall göra med alla möbler. Vi får kanske leta efter en större lägenhet innan jag flyttar dit.

Igår kom lilla Pärlan till mig. Hon är en Kerryblue terrier och är Wickans dotter från hennes sista kull. God, vad jag har saknat en kerryblue. Det känns helt underbart att var med hund igen

Rebecca och jag har nu bokat klart vår resa till Nevis. Vi reser sista dagarna i januari, bort från kylan till underbart väder och Karibiska havet. En riktig njutning och trevligt att träffa alla vänner igen.

Then you work almost full time again, but it doesn't matter then it is dull and bad the weather. I stopped working at the school in Kristianstad before the autumn holidays and started again at my old school immediately after the holiday. This time as a teacher in English and Swedish as a second language. The regular teacher is sick and will perhap not be back before the Christmas holidays, but I hope she comes last week, so I have time to make it little cozy here at home for Christmas. I'm going to do some good herring, my special salmon, Christmas ham and everything related to Christmas.

Peter will move into a nice apartment located right in the center of Ängelholm and I am thinking of moving to him after the summer. The problem is just what to do with all the furniture. Maybe we should look for a bigger apartment before I move there.
Yesterday Little Pearl came to me. She is a Kerryblue terrier and is Wickan's daughter from her last litter. Well, what I've been missing a kerry blue. It feels absolutely wonderful to be with a dog again

Rebecca and me have booked all flights to Nevis. WE are leaving last days in January, away från cold weather to sunny Caribbian. It shall be nice to meet all friends again



Min paradisö

Pärlan  i mitt knä


Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt